Нѐ очекува ли нов бран поскапувања како резултат на воведувањето повисока еколошка такса, која, според најавите, од први јули ќе изнесува 3,5 денари за сите видови горива, без оглед на староста на возилата, е прашањето што подеднакво ги растревожи и граѓаните и бизнисмените, во чии производи и услуги голем удел имаат и цените на горивата. Владата веќе пресмета дека само за шест месеци од оваа давачка ќе соберат дополнителни 27,4 милиони евра во буџетот. Премиерот Зоран Заев, при соопштувањето на оваа одлука, им препорача на граѓаните да возат велосипеди, тротинети и електрични возила, и објасни дека оваа такса се воведува за заштита на животната средина. Очекувано е ова поскапување, кое со ДДВ ќе достигне 4,13 денари по литар бензин, да повлече и поскапување на други производи, особено ако повисоките цени се вкалкулираат во транспортните трошоци на фирмите.
Во Македонија веќе се чувствува раст на цените на производите, но надлежните убедуваат дека инфлацијата сепак ќе остане до два проценти.

Упатените укажуваат дека со одлуката за воведување на еколошката такса не е проблематична само опасноста од инфлација, која можеби нема да биде толку висока, туку воопшто целиот систем на даночење на граѓаните и потенцираат дека со ваков даночен систем повеќе средства се собираат од сиромашните граѓани.
– Проблемот со воведувањето на поголемата еколошка такса е повторно поврзана со целиот даночен систем, и во одлуката што треба да ја полни државната каса. Со оваа мерка не дека е проблематично тоа што треба да се одвојат пари за чистење на почвата и воздухот од загадување, туку начинот на кој истата таа се собира.
Прашањето е кој треба да плаќа за полнење на државната каса. Додека беа во опозиција, сегашните владини претставници потенцираа дека даночниот систем ќе го променат и ќе се полни буџетот повеќе со пари од богатите. Но сега, четири години како се на власт, се продолжува со истите политики од претходните гарнитури и се воведуваат мерки што најтешко ги погодуваат сиромашните слоеви. Ова дејствува како ад хок решение, бидејќи државната каса е празна, а од друга страна сега е модерно да се зборува за екологија, иако ништо не се прави за екологијата – посочува поранешниот гувернер Петар Гошев.

Тој потенцира дека поради пандемијата буџетската каса не се полни во согласност со плановите и мора да се изнајдат начини за нови приливи, без притоа да се води сметка кој ќе плаќа. Смета дека новите трошоци транспортерите ќе ги вкалкулираат во цените, што, пак, ќе се одрази и врз цените во малопродажба.
– Иако се пренесе дел од поскапувањето, сепак, нема голема опасност од инфлација. Она што е најпроблематично е што ќе се одрази врз граѓаните, особено посиромашните, што е спротивно на она што владејачката партија го прокламираше во предизборниот период, која наместо како што велеа да земаат од богатите, тие го прават спротивното – потенцира Гошев.