Пазарната цена на акција на „Алкалоид“ ја допре психолошката граница од 10.000 денари. Без акцијата на „Алкалоид“ не може да се замисли портфолио на посериозен инвеститор, а задолжително на институционален инвеститор. Тајната е редовно делење дивиденда, која е поголема од година вгодина и давање позитивен пример со тоа што првите луѓе на фирмата со наградите и бонусите купуваат акции на „Алкалоид“. И кога тоа го правиш во континуитет го добиваш заслуженото место

Менаџментот на најголемата фармацевтска компанија „Алкалоид“ продолжува да биде пример за афирмативна корпоративна пракса. Првиот човек на компанијата Живко Мукаетов купил 500 акции со право на глас во компанијата со која управува, објавено е на веб страницата на Македонската берза за хартии од вредност.  Веста за корпоративната заедница е дека генералниот директор на фармацевтскиот гигант вложил околу 70.000 евра во акции на компанијата со која раководи. Тоа е вест што во континуитет е присутна на информативниот сервис на берзата и се однесува на членовите на Управниот одбор на „Алкалоид“.

Оваа информација носи позитивна порака за сите потенцијални купувачи на акцијата на „Алкалоид“, а воедно е и охрабрувачка порака за имателите на таа акција. Секако дека единствено може да се оцени како позитивна вест фактот што генералниот директор кој е претседател на Управниот одбор, а воедно и најголем акционер докупува акции во „Алкалоид“. Според официјалната евиденција на ЦДХВ Мукаетов е најголем поединечен акционер во таа компанија и поседува 8,5 отсто од акциите со право на глас во „Алкалоид“.

Корпоративната политика на менаџментот на „Алкалоид“, меѓу другото, од аспкет на позитивен однос кон инвеститорите има две важни поенти. Првата е таа што „Алкалоид“ е единствената компанија (заедно со Македонијатурист н.з.) чија акција котира на берзата и чиј менаџмент секоја година докупува акции со право на глас и исплаќа редовно дивиденда на своите акционери. Токму заради овие причини,  а особено заради редовната исплата на дивиденда чиј износ се зголемува секоја година, „Алкалоид“ е неизбежен стек во структурата на секој инвестициски фонд во земјава. Тоа значи дека професионалците за вложување во хартии од вредност оваа акција ја препознале како одлична долгорочна инвестиција.

„Алкалоид“ за половина година има приходи од продажба кои изнесуваат речиси 90 милиони евра и тие во однос на истиот период бележат раст од 15 отсто. „Алкалоид“ е македонска извозна гордост затоа што 60 отсто од неговото производство се пласира во странство како готово производ. При тоа извозот за првите шест месеци пораснал за 21 отсто во однос на лани. На домашниот пазар продажбата пораснала за 6 отсто и надминала 30 милиони евра. Добивката на „Алкалоид“ за половина година изнесува 7,5 милиони евра и пораснала за 22 отсто во споредба со лани.

Од сите изнесени факти погоре, а имајќи ја предвид конкуренцијата на таа акција на нашата берза, не треба да зачудува тоа што акцијата на „Алкалоид“ неодамна ја допре психолошката граница од 10.000 денари за акција. 

“BACK TO SCHOOL” акција во „Нептун"! До 17-ти септември големи попусти на смартфони, лаптопи, таблети и до 24 рати без камата со haPPy кредит, кредитни картички и синдикална продажба.

На почетокот на школската година подновете се вие и вашите најсакани по одлични цени и со можност за плаќање до 24 рати без камата! Разгледајте ги одличните понуди онлајн на Neptun.mk или во 25-те продажни салони на „Нептун" ширум Македонија. Во „Нептун" може да најдете производи од вашите омилени брендови: Samsung, Huawei, Apple, Asus, Acer, Lenovo, HP, Lenovo, Canon, Sony, Xiaomi и многу други.

 

„Нептун" има и широка палета на услуги за своите клиенти како: лојална програма, инстант кредити, дополнителни гаранции, разни типови на достава, онлајн продажба, мобилна апликација NEPTUN за онлајн шопинг, кредитна и кешбек картичка haPPy MasterCard. „Нептун" лансираше и дигитална верзија на “haPPy” картичката за лојалност со која им овозможи на клиентите да ја активираат/дигитализираат својата постоечка “haPPy” картичка на својот мобилен телефон преку веб сајтот Neptun.mk или преку мобилната апликација NEPTUN. За потрошувачите што немаат “haPPy” картичка, „Нептун" им овозможи промотивен период во кој ќе може да си купат онлајн “дигитална haPPy” картичка на 50% попуст. Со дигиталната “haPPy” картичка клиентите ќе може да ги користат бенефициите од лојалната програма во продавниците на “Нептун” ширум Македонија како и при онлајн шопинг на Neptun.mk.

„Нептун" најголемата малопродажна и дистрибутивна мрежа во Македонија на производи од бела техника и апарати за домаќинство е присутна 21 год. на македонскиот пазар, и е застапена со 25 продажни салони во 21 град во Македонија. Со брендови во своето портфолио како Беко, LG, Samsung, Sony, Apple, Philips, Bosch, Asus, Huawei, Hitachi, Fuego и многу други, „Нептун" е позициониран како апсолутен лидер на пазарот во државава.

Холандискиот скејл-ап Sales.Rocks, една од брзорастечките софтверски компании во Македонија, го збогатува своето порфолио со алатка за напредно пребарување копмании и контакти за прецизно таргетирање на потрошувачи.

„Company Search” модулот е практична алатка наменета за сите маркетери и агенти за продажба. Користејќи филтри за пребарување како локација, индустрија, големина и статус на компанија, опции за контактирање (одговорно лице, телефонски број, мејл, веб-страница) и многу други, овој модул им овозможува на компаниите да ја надополнат својата датабаза со релевантни податоци за своите идни потрошувачи.

Оваа иновативно решение овозможува пристап до повеќе од 33 милиони детални и редовно ажурирани компаниски информации добиени од јавни извори.

“Наместо професионалците да трошат време и пари рачно пребарувајќи информации за своите потрошувачи, можат да ги искористат предностите од Bulk алатката и за неколку минути да креираат прецизно таргетирана база на податоци”, истакна извршниот директор и основач на Sales.Rocks, Карстен Броих, додавајќи дека Sales.Rocks постојано е во потрага по амбициозни луѓе од Македонија кои би сакале да бидат дел од тимот на оваа брзо растечка компанија.

Според официјалниот среден курс на Народната банка на Северна Македонија денеска денарот спрема еврото има вредност од 61.4922.

Курсот на денарот спрема доларот е на ниво од 55.3186, додека на британската фунта изнесува 67.7152.

Последниот ден за тргување на македонската берза најтргувани беа акциите на НЛБ Банка АД Скопје (раст од 3,1 проценти), додека другите акции забележаа пад.

Јавното претпријатие за енергетски дејности „Струмица-гас“ по распишаниот тендер за изградба на секундарна дистрибутивна гасоводна мрежа склучи договор со трговското друштво за производство,трговија и услуги „Конти хидропласт“ ДООЕЛ Гевгелија.

Вредноста на склучениот договор со вклучен ДДВ е 3.000.000 денари или околу 48.000 евра.

На 13 август 2019 година се одржа редовна седница на Комитетот за оперативна монетарна политика на Народната банка, на која беа разгледани клучните показатели за домашната економија и движењата на меѓународните и на домашните финансиски пазари, во контекст на поставеноста на монетарната политика.

Според оцените на Комитетот, монетарната поставеност е соодветна на постојните економски и финансиски услови, при што беше одлучено каматната стапка на благајничките записи да остане на нивото од 2,25%. Истовремено беше одлучено понудата на благајнички записи за аукцијата којашто ќе се одржи на 14 август 2019 година да се задржи на нивото од 25.000 милиони денари.

На седницата беа разгледани најновите остварувања во домашната економија во контекст на најновите макроекономски проекции. Според Комитетот, економските фундаменти и натаму се здрави, без присуство на нерамнотежи во економијата. Отсуството на нерамнотежи е видливо преку ниската и стабилна инфлација и поволната позиција во платниот биланс, контекст кој придонесува за континуирани интервенции со откуп на девизи од страна на Народната банка од почетокот на годината. Динамиката и валутната структура на штедењето на домаќинствата упатува на стабилни очекувања.

Во однос на најновите макроекономски показатели, тековно расположливите високофреквентни податоци за вториот квартал од 2019 година главно упатуваат на натамошен раст на економијата, но веројатно поумерен во споредба со првото тримесечје.

Остварената просечна годишна стапка на инфлација за првите седум месеци од годинава изнесува 1,2%, при очекувања за стапка на инфлацијата од 1,5% за целата 2019 година. Ризиците во однос на проекцијата на инфлацијата за 2019 година засега се оценуваат како урамнотежени.

Пораст на приходите од провизии и надоместоци откриваат финансиските извештаи на повеќето македонски банки за работењето во првото полугодие од годинава во услови на историски најниски каматни стапки и намалување на приходите од камати.

Дваесет или 30 денари за одржување на картични и трансакциски сметки, различни надоместоци за платен промет, еднократни казни за доцнења при уплата на картици… Најновите биланси на банките покажуваат дека тие инкасираат милиони евра преку овие и други надоместоци и дека нивните приходи по овој основ континуирано се зголемуваат.

Според извештајот објавен преку Македонската берза, приходите од провизии и надоместоци на Комрцијална банка во првите шест месеци од годинава изнесуваат 468,1 милиони денари (околу 7,6 милиони евра) и во однос на истиот период од минатата година бележат зголемување од 13,9 отсто.

Нето-приходите од провизии и надоместоци за услуги на ТТК Банка во истиот период изнесуваат 65,6 милиони денари или околу милион евра и бележат пораст од 8,6% во однос на истиот период минатата година.

„Најголем придонес во структурата на оваа позиција имаат приходите од провизии коишто потекнуваат од платниот промет во земјата како од секторот население така и од секторот стопанство како и од приходите од провизии од секторот кредитирање“, информираат од банката.

НЛБ Банка соопши дека приходите од провизии се зголемени за 4,5 отсто како резултат на остварен пораст на приходите во доменот на картично работење, платен промет во земјата и странство, електронско банкарство, кеш центар, продажба на полиси и договори за пензиско осигурување.

Анализата на податоците за работењето на банките покажува дека зголемувањето на приходите од провизии е тренд кој трае уште од минатата година. Имено, во 2018 година, банкарскиот систем оствари добивка од работењето во износ од 8,4 милијарди денари, која што во споредба со претходната година, е повисока за 27,4%, или за 1,8 милијарди денари.

Меѓудругото, за пораст на добивката придонесе подобрената оперативна ефикасност при забележано намалување на оперативните трошоци, како и растот на нето-приходите од провизии.

„Нето каматниот приход, како носечка компонента на вкупните приходи на банките, во 2018 година забележа намалување на годишна основа и за првпат по 2010 година имаше негативен придонес кон годишниот пораст на добивката на банкарскиот сектор“ укажуваат од Народната банка во извештајот за ризиците во банкарскиот сектор.

Оттаму објаснуваат дека нето-приходите од провизии се важна приходна ставка поврзана со редовните банкарски активности, којашто во последните пет години зафаќа околу 19 отсто, во просек, од вкупните редовни приходи.

„Анализата на структурата на нето-приходите од провизии покажува дека банките остваруваат најмногу приходи врз основа на провизии и надоместоци од вршење на платен промет во земјата, коишто објаснуваат 37,1 отсто од вкупните нето приходи од провизии и имаат најголем придонес за нивниот раст во 2018 година (од 37,2 отсто). Следни по значење се провизиите од картичното работење и од вршење платен промет со странство коишто придонесуваат со 24,2 отсто и 13 отсто, соодветно, за годишниот раст на вкупните нето-приходи од провизии. Приходите од пософистицирани, инвестициски активности, како што е управувањето со средства, имаат маргинално значење за приходите на домашните банки“, информираат од Народната банка.

Македонските граѓани нема начин да се заштитат од воведувањето нови провизии и од зголемување на надоместоците освен со добро информирање и избор на најсоодветна банка бидејќи регулативата остава банките самоволно да ги одредуваат трошоците за нивните услуги.

Народната банка објави нова информативно-едукативна публикација со низа информации за работењето на институцијата и за нејзините основни цели и задачи. Во публикацијата „Запознајте ја Народната бакна на Република Северна Македонија“ има и објаснување за тоа по што се разликува централната банка од другите институции.

„Народната банка на Република Северна Македонија е централна банка во нашата земја. Народната банка е независна при постигнувањето на целите и задачите коишто се утврдени со Законот за Народната банка“, се вели во публикацијата, која може да се преземе на следниот линк.

Компанијата ги објави финансиските резултати за првите шест месеци од оваа година.

Во периодот јануари-јуни 2019 година „ОИЛКО КДА Скопје“ оствари вкупни приходи во висина од 196,9 милиони денари и кај истите има 10,6% зголемување споредбено со истиот период од 2018 година.

Во структурата на вкупните остварени приходи најголемо учество, 63,82% имаат приходите од домашен транспорт на деривати кои во споредба со остварените во истиот период во 2018 година бележат пораст од 17,39%.

Во периодот јануари-јуни 2019 година компанијата оствари вкупни расходи во висина од 182,6 милиони денари и кај истите има 5,7% зголемување споредбено со истиот период од 2018 година. Во структурата на вкупните остварени расходи најголемо учество, 29,87% имаат расходите за бруто плата кои во споредба со остварените во истиот период во 2018 година бележат пораст од 14,22%.

Првите резултати од големиот инвестициски циклус во „Витаминка“ се видливи. Компанијата во острата конкуренција значајно ги подобрува своите позиции и ги зголеми приходите од продажба и дома и во странство. За шест месеци од продажба инкасира 20 отсто повеќе од истиот период лани. Многу благи вести за акционерите од најголемата домашна кондиторска индустрија иако во споредба со лани добивка е пониска за 84 отсто

Најголемата македонска прехранбено-кондиторска индустрија „Витаминка“ ги зголеми приходите од продажба за 20 отсто во првото полугодие годинава во споредба со истиот период лани. Прилепска „Витаминка“ имаше извонредно полугодие. Компанијата успеа да ги зголеми вкупните приходи до износ од 18,5 милиони евра. Од нив 18,2 милиони евра се приходи од продажба, а од тие 10,7 милиони евра се приходи од продажба на домашен пазар. Извозот изнесува 7,5 милиони евра. Акционерите на „Витаминка“ имаат здрави причини за оптимизам. Домашната продажба порасна за 17 отсто во однос на истиот период лани, а извозот е зголемен за 22 отсто

Во овој период иако заради залихите оперативната добивка е намалена, „Витаминка“ успеа  да ја намали и кредитната изложеност за 2,12 милиони евра, а едновремено реализираше инвестиции во вредност од 2,5 милиони евра..

Залихите на компанијата на крајот на јуни се за 784.500 евра пониски од залихите на почетокот на годината. Зголемената продажба логично повлекла раст на расходите кои на крајот на јуни изнесуваат 17,4 милиони евра. Трошокот за суровини и други материјали е 10,9 милиони евра и во споредба со истиот период лани е зголемен за 15 отсто. Трошокот за вработените достигна 3 милиони евра и тоа во услови кога нема нови вработувања што укажува на тоа дека „Витаминка“ ги наградува или ги зголемува платите на својот персонал. Оперативната добивка за првото полугодие е 313.000 евра и е пониска за 66 отсто во однос на истиот период лани. Значаен раст компанијата во овој период имала за финаниски расходи и тие се 226.000 евра што е за 70 отсто повеќе од мината година.

Нето добивката е 122.600 евра и е за 84 отсто пониска од лани.

Од билансот на состојба се гледа дека „Витаминка“ ги намалила обврските за 11 отсто односно за 2,6 милиони евра.  Обврските по долгорочни кредити се пониски за 2,12 милиони евра. Вредноста на недвижностите и на постројките и опремата е зголемена за околу 7 милиони евра. 

На крајот на првиот квартал од 2019 година јавниот долг достигнал 85,9 отсто од бруто-домашниот производ (БДП) кај 19-те земји-членки на еврозоната. Истиот тој се зголемил во споредба со четвртиот квартал од 2018 година, кога долгот изнесувал 85,1 од БДП. Од друга страна, во ЕУ-28, долгот се зголеми од 80 на 80,7 отсто. Сепак, во споредба со првиот квартал од 2018 година, јавниот долг е помал и во двете групи. Во еврозоната од 87,1 отсто од БДП е симнат на 85,9 проценти. Додека, пак, во ЕУ-28 долгот од 81,6 се намалил на 80,7 отсто од БДП.

На крајот на првиот квартал од 2019 година, долгот од хартиите од вредност на 19-те земји-членки на еврозоната изнесуваа 81,1 отсто, додека, пак, во долгот на ЕУ-28 е 81,9 процент. Заемите сочинуваа 15,8 отсто и 13,9 проценти од долгот на ЕУ 19 и ЕУ-28. Додека, пак, девизите и депозитите опфаќаа 3,1 и 4,2 отсто од јавниот долг во еврозоната и во ЕУ-28. Поради вклучување на владите на земјите-членки на ЕУ во финансиска помош на одредени земји-членки, беа објавени и квартални податоци за меѓувладините заеми (ИГЛ). Уделот на ИГЛ во БДП на крајот на првиот квартал од 2019 година изнесува 2 во еврозоната и до 1,5 отсто во ЕУ-28.

Највисоките стапки на јавен долг од БДП на крајот на првиот квартал од 2019 година биле регистрирани во Грција (181,9 процент), потоа Италија (134 проценти), Португалија (123 проценти), Белгија (105,1 проценти) и Кипар (105 проценти). Додека, пак, најниската задолженост е забележана во Естонија (8,1 проценти), Бугарија (21,2 процент) и во Луксембург (21,3 процент).

Во споредба со четвртиот квартал од 2018 година, дванаесет земји-членки забележаа зголемување на нивниот долг на крајот на првиот квартал од 2019 година, додека 13 земји регистрираа намалување. Задолжувањето останало исто само во Германија, Литванија и Словачка. Најголем пораст на долгот имало во Белгија, Кипар, Ирска и во Италија. Додека, пак, најголемо намалување во Шведска, Словенија, Холандија, Обединетото Кралство и во Бугарија. Споредено, пак, со првиот квартал од 2018 година, пет земји-членки имаат пораст на нивниот долг во однос на БДП на крајот на првиот квартал од 2019 година, додека пак 21 земја има намалување, а Шпанија и Обединетото Кралство немаат промена. Притоа, најголемо зголемување има во Кипар, Грција, Летонија, Италија и во Франција, додека најголемо намалување е забележано во Словенија, Австрија и во Холандија.

Во Македонија состојбата со задолжувањата на државата ја објавува Министерството за финансии на секои три месеци. За првото тримесечје, како што објави Министерството, државниот долг изнесуваше 38,3 отсто од бруто-домашниот производ (БДП), додека јавниот долг изнесува 46,2 проценти од БДП.
Споредено со крајот од 2018 година, во првиот квартал од 2019 година државниот долг е понизок за 2,2 процентни поени, додека јавниот долг е понизок за 2,3 процентни поени.

Страница 1 од 10